Pokrycie uniwersalne Jedna głowa na raz – Ryzyko i korzyści z indywidualnych uprawnień do ubezpieczenia zdrowotnego cd

Istotną kwestią jest to, że rząd zapewni niewystarczające środki na dotacje, które mają towarzyszyć mandatowi. W takim przypadku mandat będzie działał jako bardzo regresywny podatek, karając nieubezpieczonych ludzi, którzy naprawdę nie mogą sobie pozwolić na zakup ubezpieczenia. Ta troska doprowadziła Massachusetts do stworzenia wyjątku dla jego mandatu – klauzuli ucieczki, która skutecznie unieważnia mandat, jeśli dotacje nie są wystarczające. Łatwość, z jaką można znieść mandat, jeżeli prawodawca nie zdoła uzyskać odpowiednich funduszy, może sprawić, że poszczególne mandaty staną się raczej chwiejną formą powszechnego zasięgu. Analogia podatkowa wyjaśnia kolejną obawę dotyczącą mandatów. Konserwatywni zwolennicy małego rządu obawiają się, że grupy interesów specjalnych wezwieją organy ustawodawcze do rozszerzenia minimalnego pakietu uprawnień. Względna niewidzialność mandatu podatku może ułatwić interesom szczególnym osiągnięcie ich celów. Mandat stałby się zatem środkiem, za pomocą którego specjalne interesy wykorzystują rząd, aby wymusić transfer środków od konsumentów do sektora opieki zdrowotnej.
Ostateczne obawy dotyczące mandatów dotyczą ich administracji. Podobnie jak podatki, mandat wymaga egzekwowania, jeśli ma być skuteczny. Zgodność z podatkami, jak również z innymi obowiązkami w bieżącej działalności, nigdy nie jest doskonała. Jest on różny w zależności od zasad i procedur egzekwowania prawa. Charakter ubezpieczenia sprawia, że mandat ubezpieczeniowy jest szczególnie trudny do wyegzekwowania. Podatki można pobierać z mocą wsteczną, ale aby były skuteczne, mandat ubezpieczeniowy powinien obowiązywać na początku okresu ubezpieczenia, zapewniając, że ludzie będą objęci ubezpieczeniem w przypadku wystąpienia zdarzenia niepożądanego. Opracowanie systemu szybkiego identyfikowania i karania scofflawów wymaga wysiłku i pomysłowości, szczególnie w naszym zróżnicowanym i mobilnym kraju. Może to wymagać pewnego stopnia ingerencji i biurokracji, które niektórzy uznają za niesmaczne. Jeżeli dotacje są hojne, a świadczenia są cenione, dobrowolne uczestnictwo będzie wysokie, a problemy z egzekwowaniem będą mogły być rozwiązane. Jeśli dotacje są niewystarczające lub nie są nieodpowiednie, mandat będzie bardzo trudny do wyegzekwowania i realizacji. Ryzyko związane z poszczególnymi mandatami sugeruje, że nie są one panaceum.
Być może najważniejsza korzyść z mandatów jest symboliczna. Poprzez nakazanie zakupu ubezpieczenia zdrowotnego rządy sygnalizują swoim obywatelom, że zasięg jest krytyczny. Dla wielu nieubezpieczonych osób, a także dla ich rodzin, społeczności i wybranych przedstawicieli, to publiczne zaangażowanie w ochronę może prowadzić do ponownej oceny priorytetów. Chociaż sprawne funkcjonowanie mandatów będzie wymagało, samo spełnienie mandatu może służyć ważnemu celowi, przenosząc ubezpieczenie zdrowotne na wyższy poziom w agendach wszystkich tych okręgów.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Dr Glied jest profesorem i przewodniczącym Departamentu Polityki Zdrowotnej i Zarządzania, Mailman School of Public Health, Columbia University, New York. Wywiad audio z dr Glied można usłyszeć na www.nejm.org.
[podobne: warszawa rezonans magnetyczny, leczenie po niemiecku, dominik gawęda psycholog opinie ]